Три місяці лютує пандемія COVID-19 по всьому світу, і хоча нині трохи послабили карантинні заходи, але по Україні й, зокрема у Києві, щоденно збільшується показних захворюваності на цей підступний вірус, а тому про відродження мистецького життя годі й говорити… Попри рішення КМДА про те, що з липня у столиці можуть працювати театри, але практично всі колективи вирішили перечекати, відправляючи митців у відпустки, а вже на початку серпня, якщо ситуація не загостриться, відкрити новий сезон. «День» у №88 уже повідомляв, що з 14 травня у Театрі на Подолі відновився репетиційний процес, дотримуючи санітарних норм, навіть відбулися покази вистав (не лише онлайн, а й наживо), втім, через те, до Кабмін продовжив карантин до 31 липня, директор-художній керівник Театру на Подолі Віталій МАЛАХОВ вирішив, що колектив піде з 1 липня у відпусту, а з 1 серпня вони відриють новий сезон.
За словами Віталія Юхимовича: «У травні у нас відбулось не зовсім відкриття театру, точніше зовсім не відкриття. Це певною мірою можна назвати роздачею боргів. Бо у березні, коли трапилася історія з коронавірусом, у нас вже були продані квитки га кілька місяців вперед. І тому захотіли підтримати наших шанувальників – глядачів і надати їм змогу подивитися вистави, на які чекали понад три місяці! А з іншого боку досі маємо карантині обмеження та рекомендації МОЗ, котрі нам дає Департамент культури, Кабінет міністрів та Верховна рада. Тому працювали на перетині цих векторів. Добре, що до цього поставилися з певним розумінням наші працівники, бо коли йшлося спочатку про те, що актори мають грати на сцені в масках та захисних окулярах, то було трохи страшнувато… Втім, у залі всі глядачі сиділи на віддаленні один від одного та у масках, згідно із нормами КМДА… Ми вже звикли до того, що у всіх співробітників вимірювалася температура перед роботою, а вистави грали без антракту, щоб глядачі менше спілкуватися в приміщенні. Ми порахували, що маємо зіграти чотири вистави замість однієї, бо посадка в чотири рази менша! Тому грали і по понеділках та по дві вистави у вихідні. Адміністрація персонально спілкувалася з глядачами, знаходячи компроміси та підбираючи зручні дні для публіки. Спробували грати, хоча раніше такого досвіду ні в кого не було, не лише у нас, а й закордоном.
Спочатку ми працювали дистанційно, запустили серію онлайн трансляцій популярних вистав. Новий сезон відкриємо 1 серпня. Якщо звісно, буде відповідна юридична можливість…
Цьогоріч літо дуже тепле і якби Театр на Подолі мав би відкритий майданчик, про який директор давно мріє, та моли обладнати сцену на свіжому повітрі, наприклад, у внутрішньому дворі, то можна було б там показувати камерні постановки, проводити вечори і перфоменси, але на це потрібні гроші, і зараз це не реально… А якщо взяти в оренду новий майданчик, то, коли порахували витрати на транспортування, оренду, то вийшло, що навіть аншлагові проєкти не покриють прибуток, і довелося від цього відмовитись. Втім, В. Малахов думає про майбутнє колективу, нові постановки. Він збирається у наступному сезоні представити своє прочитання відомої п’єси «Костюмер» Рональда Харвуда. Цей твір драматург писав, можна сказати, з натури,бо багато років працював пліч-о-пліч із легендарним актором, сером Дональдом Вулфітом, прототипом сера Джона, одним з останніх у своєму ремеслі актора і одночасно абсолютного господаря і повелителя своєї театральної трупи, королівство якого зруйнувалося з приходом нових часів… У планах подільців також кілька цікавих новинок: «Навігатор» Лаші Бугадзе у постановці Тамари Трунової, «Для домашнього вогнища» за Іваном Франком (режисер Ігор Матіїв), «В очікуванні» Моріса Панича поставить Євген Мерзляков. Головне, аби коронавірус знову не ламав плани митців…