Афіша подій

Гастролі
16+
повернутись до афіш
Сцена Нова сцена
Початок вистави 19:00
Ціна квитка 100-600 грн
ЛЮДСЬКИЙ ГОЛОС

La Voix Humaine Facetime / The human voice * Mono Opera about a woman, her ex and the rest of the world *

Mono Opera про жінку, її колишнього і решту світу

в рамках Року французької мови в Україні

до 120-ти річчя з дня народження Франіса Пулєнка

                                                                 та 130-ти річчя з дня народження Жана Кокто

 

      …Париж. Жінка середнього віку розмовляє  телефоном зі своїм колишнім коханцем, з яким у неї були стосунки протягом п’яти років. Наступного дня він одружується з іншою жінкою, що доводить головну героїню до відчаю. Монолог показує психічний розлад жінки, який у кінцевому підсумку призведе до самогубства… – таким був оригінальний сюжет La voix humaine первісно у  Жана Кокто (який він створив для чудової французької актриси бельгійського походження Берти Бові), коли одну з найгучніших одноактних п’єс великого майстра поетичного кіно і сюрреалізму Франсіс Пулєнк перетворив на оперу для однієї співачки. Спочатку це були Деніз Дюваль і Едіт Піаф, а потім тривалу на півтори години «телефонну» вокальну партію виконували Марія Каллас і Галина Вишневська, Джессі Норман і Рената Скотто.

Це лірична монодрама, в якій звучить живий і трепетний людський голос – голос туги і самотності, голос покинутої жінки. З усіх творів Пулєнка ця опера принесла йому найбільшу популярність у світі. У ній виявилися найяскравіші сторони обдарування композитора. Відомо, як дбайливо композитор писав речитативні епізоди, зберігаючи текст Кокто. До того ж, він неодноразово підкреслював, що складність партії жінки полягає не в вокальному виконанні, а у множинних емоційних перемиканнях, плутаному диханні, ритмічних зупинках; навіть в передачі Її свідомості, в якій думки постійно плутаються і перескакують з однієї на іншу.

La Voix Humaine Facetime представить сучасну версію для голосу і фортепіано.

Голландський режисер-постановник Кріс Колміс створив абсолютно нове прочитання і сприйняття, додавши новий вимір Facetime до цієї класичної постановки.

«Людський голос» –  перш за все, драматичний твір, з яким встигли попрацювати і Інгрід Бергман (фільм Теда Котчеффа), і Анна Маньяні (фільм Роберто Росселіні), і Педро Альмодовар («Жінки на межі нервового зриву»). Тому солістка цієї постановки – Катерина Левенталь (Нідерланди) теж акторка театру і професійна співачка мецо-сопрано, що працює солісткою у найвідоміших міжнародних театральних трупах, виступає сольно з пісенним й ораторним репертуаром у відомих концертних залах і театрах світу, заснувала музичний театр LEKS Compagnie, а нещодавно дебютувала на сцені Голландської національної опери.

За допомогою інтерактивного екрану, який служить одночасно дзеркалом над туалетним столиком і сучасною комунікаційною панеллю, – головна героїня робить відчайдушну спробу зберегти свій зв’язок із зовнішнім світом, але, на жаль, їй це не вдається. Тонка межа між фантазією і реальністю в сучасних засобах масової інформації та соціальних мережах призводить до альтернативних істин: коли людина на зв’язку з усім світом, але і в повній самоті водночас.

Партія фортепіано – Марія Прилипко, лауреат міжнародних конкурсів, продюсер, автор проекту класичної академічної музики «Intermezzo. Світські музичні вечори», засновник і керівник музичної Broadway Kids Studio і продюсер цього проекту.

 

Концепція, режисура і дизайн – Кріс Колміс (Нідерланди);

Виробництво – Компанія LEKS (Нідерланди).

 

Тривалість: 75 хвилин без антракту.                   Мовою оригіналу: французькою, з субтитрами